عودت وجه ۱۵ میلیاردی واحدهای صنفی به شاکیان در مشهد نات کوین لیست شد + قیمت اولیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقرار است | افزایش ساعات برگزاری لاکچری‌های یک میلیاردی در بلوار سجاد مشهد + جدول قیمت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو روایت با اختلاف ۱۰ درصدی تورم در ایران خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تکمیل ظرفیت ۳۵ واحد صنعتی خراسان رضوی با تولید «بدون کارخانه» تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت
سرخط خبرها

وزیر صمت: شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری پژو پارس است

  • کد خبر: ۲۲۳۴۸۹
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
وزیر صمت: شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری پژو پارس است
وزیر صمت با بیان اینکه سیاست شخصی من این است که مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند، گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسئول است و قانوناً ما سیاست‌گذار نیستیم، بلکه مجری هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس علی‌آبادی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل‌نود مجلس در جمع خبرنگاران، در مورد حواشی پژو پارس و وضعیت سامانه یکپارچه اظهار کرد: سیاست شخصی من این است که ما در وزارت صمت سیاست‌گذار هستیم، ما مجری نیستیم. مسئولین وقت با راه‌اندازی سامانه یکپارچه قصد داشتند کمترین تخلف را در فروش خودرو داشته باشیم و حداکثر نظارت اعمال شود.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می‌رویم که اساساً دغدغه خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.

علی‌آبادی ادامه داد: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسئول است و قانوناً ما سیاست‌گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

وی همچنین در مورد گارانتی خودرو اظهار کرد: در بحث ایمنی خودرو‌ها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

وزیر صمت با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم تصویب شده و این موضوع در لایحه بودجه هم دیده شده است، تصریح کرد: این موضوع باید پیگیری شود تا دولت آن را ابلاغ کند.

وی افزود: در حال حاضر واردات خودرو‌های جانبازان، برای جانبازان بالای ۷۰ درصد در حال انجام است. احتمالاً امسال بعد از اتمام نیاز جانبازان بالای ۷۰ درصد، واردات برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد انجام می‌شود.

علی‌آبادی ادامه داد: آمادگی داریم نیاز بازار در حوزه حمل‌ونقل عمومی را مطابق سفارش‌ها تأمین کنیم. در حال حاضر برای تولید دو هزار اتوبوس دیزلی و دویست اتوبوس برقی ظرفیت ایجاد شده است، اما اگر بیشتر هم سفارش داده شود، آمادگی تولید داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال در ازای هر خودروی وارداتی، چهار خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال برنامه وزارت‌خانه تولید بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو است.

وزیر صمت با بیان اینکه کمیسیون اصل‌نود به این وزارت‌خانه تکلیف کرد افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند بتوانند از انواع خودرو‌هایی که می‌توانیم عرضه کنیم، استفاده کنند، تاکید کرد: خودرو‌های برقی در اولویت ارائه به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->